Triptofán rendelése

Triptofánban gazdag élelmiszerek

Az L-triptofán egyike annak a kilenc esszenciális aminosavnak, amelyek segítenek a szervezetnek a szerotonin előállításában, mely egy olyan hormon, ami segít a hangulat fenntartásában, illetve a megfelelő alvási ciklus biztosításában. Míg az L-triptofán fontos szerepet játszik az egészséges alvás és a jó hangulat biztosításában, illetve a B3-vitamin termelésében, addig nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy ezt az anyagot nekünk napi szinten pótolnunk kell, mivel a szervezet nem tudja előállítani ezt az anyagot.

feherje

Baromfi

A pulyka az L-triptofán legjobb étrendi forrása, de az összes állati fehérje nagy mennyiségben tartalmazza ezt az aminosavat. 1 uncia csirke vagy pulyamell 350-390 mg L-triptofánt tartalmaz, ezenfelül ezekben rengeteg más esszenciális aminosav van jelen. A vörös savak is tartalmaznak triptofánt, azonban ezeknek jellemzően magasabb a telített zsír tartalma, ami magas koleszterinszintet is okozhat, ezért jobb, ha a csirkét ás a pulykát részesítsük előnyben.

Tenger gyümölcsei

A George Mateljan Alapítvány szerint a világ egyik legegészségesebb élelmiszere a rák, ami ráadásul igen agy mennyiségben tartalmaz L-triptofánt, 4 dkg-omként 330 mg található belőle. A halak, mint a tonhal, a laposhal, a lazac, a laposhal, a szardínia, a tőkehal és a fésűkagyló is nagy koncentrációban tartalmaznak L-triptofánt, adagonként körülbelül 250-400 mg L-triptofán van bennük.

Tejtermékek

A tejtermékek lényegesen kevesebb L-triptofánt tartalmaznak adagonként a húsokhoz és a halakhoz képest, azonban a sajt, a tej, és a joghurt még mindig jó forrásának számít ennek az esszenciális aminosavnak. Ráadásul ezek jó forrásai a kalciumnak is, így a csontok erősítésében is fontos szerepük lehet. Egy csésze csökkentett zsírtartalmú tehéntejben 100 mg triptofánt találunk, míg egy csésze alacsony zsírtartalmú joghurtban 60 milligramm van jelen ebből az aminosavból.

Még nem érkezett értékelés. Légy te az első!